dag 5 1e dag Krugerpark 27dec2007 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu dag 5 1e dag Krugerpark 27dec2007 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu

dag 5 1e dag Krugerpark 27dec2007

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 December 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag gaan we naar het Krugerpark. Nog even doen we wat inkopen en pinnen randen/s. Sietske vindt in een winkel eindelijk haar zonnebril, hoewel ze hem niet direct nodig heeft. Vannacht heeft het veel geregend en vanmorgen was het eerst nog fris. Het blijft nog wat bewolkt, maar het is wel droog. Rond 10 uur arriveren we bij de poort van het Krugerpark. Een park zo groot als heel Nederland! Vandaag doen we de game-drive met de eigen bus. We rijden over asfaltwegen dwars door het park en doen ons best iets te ‘ spotten ‘. We hebben heel veel gezien deze dag. Heel veel Impala’s, een gnoe (wildebeest in het Afrikaans) , olifanten die soms zelf agressief werden tegen een auto voor ons (staat mooi op de film), een leeuwenfamilie die een beetje verstopt in het groen lag, aapjes- en bavianenfamilies die langs de weg speelden, zebra’s die naast de weg graasden, nijlpaarden in de rivier, giraffes grazend van de bomen, en buffels langs de waterkant. Een hoogtepunt was het moment dat Gerard bij het bekijken van de buffels met de verrekijker zei: “ ik zie een krokodil”. Eigenlijk lette niemand echt op, maar toen Theo zelf ging kijken zei hij : “ dat heb je goed gezien Gerard “. Prachtig! De krokodil lag op het strandje vlak voor de buffels en zag er zonder verrekijker uit als een boomstronk. Ook een hoogtepunt was het spotten van een luipaard, die je, begrijp ik van de kenners, zelden ziet. Hij lag naast een rots op een 80 meter afstand. Het staat prachtig op de film dat hij gaat lopen, tot we hem achter een struik weer kwijtraakten. 1 van onze puber-meiden zag kort daarna een staart tussen het gras bewegen en even later kwam het luipaard uit de struiken. Hij liep rustig de weg over vlak voor onze bus en verdween aan de andere kant weer. Op zo’n moment is het ook een over elkaar heen hangen in de bus om de beste foto’s en films te maken, want zo’n dier is natuurlijk aan 1 kant en niet iedereen kan bij een open raampje. En de camera’s zijn groot groter en het grootst. We hebben geconstateerd dat Annekee ‘ de langste ‘ heeft. Kun je natuurlijk prachtige foto’s mee maken, maar je bent tegelijk aan het gewichtheffen. Haar vriendin Marriet zat vandaag naast Gerard voorin de bus. Hij had weer een topdag en vond het allemaal prachtig. Sietske huppelt meer heen en weer en is een lieveling van Theo, onze reisleider. Vandaag zaten Gerard en Sietske zijn gebraden kip met brood heerlijk mee te eten. Net op tijd zijn we bij de poort om weer buiten het park te komen. Dan is het nog een stukje naar onze volgende overnachtingsplek ' The Winkler Hotel ' in White River. Een super hotel en het is jammer dat het al donker is als we aankomen. Na het eten snel naar bed, want morgen wordt het echt een vroegertje. Half 5 opstaan om om 6 uur met de volgende game-drive mee te kunnen gaan!

• 29 December 2007 - 09:17

Lida:

Fijn om iets van jullie te horen,
    gelukkig gaat alles nu geod geniet ervan.

groeten Lida.

Familie

In de kerstvakantie gaan wij, Bert, Gerrie, Gerard en Sietske, naar Zuid-Afrika. We hadden dit jaar te vieren dat we 12 1/2 jaar getrouwd waren in maart én dat Bert op 31 december 50 jaar wordt! Op oudejaarsdag is normaal ons huis gezellig druk, maar nu dus niet. Denise, Wim, Daphne en Chloe passen op het huis en de paarden. Wij hebben veel zin in onze reis en zullen de 31e ' ergens ' in warm Zuid-Afrika zijn!