dag 6 game drive Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu dag 6 game drive Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu

dag 6 game drive Krugerpark

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 December 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen werden we om kwart voor 5 gewekt. In de bus kregen we van Theo ons ontbijt in keurige doosjes. Smaakte ondanks het tijdstip goed. Sietske kan nog niet echt wakker worden, maar Gerard zit al goed te eten. Om 6 uur stappen we op de game-drive-jeep in het Krugerpark. Sedric is onze blanke Afrikaanse chauffeur die ons naar de goeie plekjes zal rijden. We zitten met z’n 11-en in de jeep. 2 voorin en daarachter 3 rijen van 3. De achtersten zitten het hoogst om een goed uitzicht te hebben. De truck/jeep heeft een linnen dak en is aan de zijkant open om goed te kunnen spotten. De fotocamera’s en mijn videocamera zijn weer in de aanslag en zo gaan we op pad. Het heeft die ochtend weer licht geregend. Nu is het droog, maar het is nog fris. Daar zijn we op voorbereid en we zijn goed aangekleed. ’s Morgens voor de koffie zien we eigenlijk maar weinig dieren, maar later op de dag komt dat allemaal goed! Als groep splitsen we na 11 uur. 1 groep waarin Bert en Sietske doen de korte route en keren daarna naar onze lodge en ik ga met Gerard de lang tocht doen tot 4 uur ’s middags. De zon komt er nu steeds meer bij en het wordt weer warm. Bert en Sietske blijken een grote groep van wel 50 buffels gezien te hebben, maar dat kan niet op tegen ons olifantenverhaal. Tot twee keer toe zijn we wel heel dicht bij een grote groep. De leider van de groep tettert, schud met zijn hoofd en klappert met zijn oren als hij op nog geen 10 meter van onze jeep af staat. En dan is hij heeeeeeel groot! De chauffeur is waakzaam, maar schat in dat het moet kunnen. Hij heeft zijn hand bij het sleuteltje en de pook in de achteruit. We moeten allemaal zitten en doodstil zijn. Zo loopt de groep achter het dreigende mannetje over de weg weer het bos in. Spannend en het staat prachtig op de film! Gerard vond het een soort mooi en zegt: “ het mannetje ging ons waarschuwen “. Zo vindt hij alles mooi, want we zien nog veel meer. Grazende neushoorns vlakbij, gnoes, buffels, een leguaan, mooie vogels, veel giraffes langs de weg of de weg overstekend voor onze jeep, nog een grote groep olifanten op korte afstand met een waakzaam mannetje die net de goede kant uitloopt en nog veel meer. Sedric deed echt zijn best om ons naar een leeuw of cheetah te brengen, maar dat is niet gelukt. Zelf zag we op het laatst menig boomstronk of termietenhoopje aan voor een leeuwekop. Onze lodge vanavond is de Croc River Lodge in Komatipoort met een werkelijk prachtig uitzicht over de Crocadile River en de heuvel erachter. Met de verrekijker spotten we impala’s zebra’s en buffels vanaf ons terras! We hebben een klein (zwem)badje waar ik met Gerard heerlijk in heb gespeeld. Sietske heeft wel weer haar bikini aan, maar komt niet verder als ons nat spetteren. We eten vanavond bobotie, iets wat Knorr ook heeft, maar niet zoals hier! Op tijd leg ik Sietske en Gerard op hun eigen prachtige grote kamer te bed. Morgen gaan we naar Swaziland.

• 30 December 2007 - 08:45

Denise:

Zo jullie waren alweer vroeg uit de veren!! Heeft Gerard er van een afstandje nog wel wat van gezien? Het lijkt me weer een geweldige ervaring om mee te mogen maken. :D

Groetjes, Denise

• 30 December 2007 - 11:06

Pake En Beppe:

Dit was weer een heel ander verhaal,maar ook heel boeiend.Wat me wel opviel,was,dat jullie daar naar de kerk gingen..Heel goed!!
    Tot morgen!Liefs en groetjes van Pake en Beppe.

• 30 December 2007 - 11:39

Rene En Marjolein:

We hebben alle verhalen gelezen. Als jullie terug komen gaan we weleen dagje naar de dierentuin dat is toch mooier;).
    We wachten met spanning af op de foto's. We weten niet wanneer jullie dit lezen maar voor de zekerheid BERT VAN HARTE MET JE 50 ste VERJAARDAG. Geniet van jullie vakantie en we wachten op het volgende verslag. Groetjes Rene en Marjolein.

• 30 December 2007 - 11:58

Charlotte & Daan:

Daan en ik hadden van papa de site gekregen waar jullie verhalen op stonden.Het lijkt ons daar echt heel leuk. Nog veel plezier en we zien jullie snel weer met de foto's en nog meer verhalen!

xxx Charlotte en Daan

• 30 December 2007 - 12:02

Lida:

Leuk hoor iedere dag even kijken waar jullie zijn.
    Het klinkt allemaal heel spanend.
    veel plezier voor de komende dagen.

groetjes van Lida.

• 30 December 2007 - 15:38

Louis:

Wat een verhalen allemaal.
    Fijn te lezen dat het goed gaat en dat jullie veel beleven. Om jaloers van te worden.

Nog veel plezier de komende dagen. Ik kijk uit naar de volgende dag.

• 30 December 2007 - 15:52

Sita:

Hey WildLifeSchalkjes aan de Swazitanz!
    Via mama dit bericht ontvangen. Ben errug benieuwd naar de videobeelden van Bert's Swazidans.... Je bedenkt het ook weer niet. Ben je bijna een halve eeuw oud en sta je heugwiegend en stampend op ons zuidelijk halfrond rond te jumpen. Ha ha! Wat er verder met de kaaiman gebeurde moeten we er ff bij fantaprakkedenken want hier houdt de info op het USB-stickje op Ger!
    Wij slingeren hier zo de frietpan aan en hebben een mee-eetster.... Robin presenteert op de valreep van 2007 zijn girlfriend Rowan. Fantastig toch!

• 30 December 2007 - 16:03

Wim:

bert ik las dat die krijgers hun geslachtsdeel moesten behandelen, kijk jij wel uit, met die wilde dansen kan er van alles mis gaan, minse is ook trager geworden na de ingreep.
    groetjes.

• 30 December 2007 - 18:21

Marijn:

Leuk om jullie avonturen te lezen. Zal een hele belevenis zijn. Marijn is benieuwd wat jullie allemaal eten in Zuid-Afrika. We zijn heel benieuwd naar de foto's van vandaag. Sietske aan het dansen en Gerrie op de knie van een stoere krijger willen we graag zien. Heel veel plezier en we volgen jullie avonturen. groetjes, Marijn, Manon, ruud en annelot

• 30 December 2007 - 19:05

Lisanne:

Dit was weer een leuk verhaal, maar jammer dat er geen foto's bij zaten(die konden we iig niet vinden! Het klinkt allemaal erg vrolijk dat feest. Nog veel plezier daar!!
    gr de posthumaatjes

• 31 December 2007 - 06:51

Lida:

Goedemorgen,Bert van harte gefeliciteerd met je verjaardag,nooit gedacht dat ik dat fia de computer zou doen maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Gerrie,Gerard en Sietske ook van harte gefeliciteerd en maak er samen weer een fijne dag van .

Dikke kus en groetjes.

• 31 December 2007 - 09:12

Leonie:

Hooi Hooi allemaal!!
    Het was dus weer een leuke dag!! Echt zulke leuke verhalen!!

Bert gefeliciteerd met je verjaardag!!
    En alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Hele dikke kussen Kees, Ineke, Daphne, Leonie en Frank

P.S. Nog heel heel veel plezier en doe de dieren de groetjes van me!!(Leonie)

• 31 December 2007 - 09:56

Ria:

Bert van harte met je 50 jaar Zo te lezen maken julli leuke dingen mee.Geniet er van. Groeten van Alfried en Ria

• 31 December 2007 - 10:51

Anouk En Nadieh:

Bert van harte met je verjaardag!!!
    En ook Gerrie en de kids, alvast gelukkig nieuwjaar!!!!

kus van ineke, nadieh en anouk

• 31 December 2007 - 15:00

Wim En Nel:

Hoi buurtjes,fijn dat jullie zo genieten.
    Bert van Harte gefeliciteerd met je 45 ste verjaardag(zo gedraag je je tenminste
    als ik het zo lees)ook Gerrie,Sietske en Gerard van Harte.
    Groetjes van Nel en Wim.

• 31 December 2007 - 15:40

Carolien:

hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaah!
    (hoorden jullie hem?)
    Van harte gefeliciteerd Bert
    en Gerrie en Gerard en Sietske!!!

Liefs van de Posthumaatjes

• 31 December 2007 - 17:18

Wim En Jellie:

Bert van harte gefeliciteerd,ger en sietske en gerard ook, en een gelukkig nieuw jaar, Deze jaar wisseling zal wel heel anders zijn,als aan de hereweg, maar dat lezen we wel.
    groetjes.

• 31 December 2007 - 19:56

Ries En Tina:

Hallo Bert, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag, of was het toch de 40e? Gerrie, Gerard en Sietske, julli eook gefeliciteerd. Wij gaan vanavond op jullie alle proosten. Groetjes Ries, Tina, Daniel en Christian

• 31 December 2007 - 20:01

Geeske:

He Bert gefeliciteerd en de rest natuurlijk ook van harte
    Over een paar uur is het hier zover dan knallen we het jaar 2008 in
    Bij deze de allerbeste wensen en een super te gek nieuwjaar gewenst
    met een paar dikke smakerds groeten de haantjes