dag 2 Heatrow / St.Johannesburg / Pretoria 24dec2 - Reisverslag uit Minni Minni, Brits Territorium van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu dag 2 Heatrow / St.Johannesburg / Pretoria 24dec2 - Reisverslag uit Minni Minni, Brits Territorium van Familie Schalkwijk - WaarBenJij.nu

dag 2 Heatrow / St.Johannesburg / Pretoria 24dec2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 December 2007 | Brits Territorium, Minni Minni

Het is 11 uur in de avond en we gaan! Een vliegtuig met 400 mensen en tot de nok vol. Door ons moeten een paar mensen die gewoon op deze vlucht stonden wachten op de volgende vlucht. Omdat wij zo’n grote groep hebben en ze ook bang zijn voor hoge schadevergoedingen… We zitten met z’n vieren in de middenrij. Alles ligt al klaar, dekentje, sokken, koptelefoontje. De kinderen doen het heel goed. Bij het wachten ging Sietske tussendoor sprintjes trekken. Nu gaan ze allebei lekker liggen op onze schoot; met het gevolg dat wij niet echt kunnen bewegen om hun niet wakker te maken.

Na een nacht van korte slaapjes, filmpjes, muziek, eten en drinken komen we na 11 uur vliegen om kwart over 12 (maandag de 24e) aan in Johannesburg. We vlogen eerst lang boven de wolken en dalen nu tussen dunne losse wolken naar beneden. Daar kan de maag van Gerard niet goed tegen. Een spuugzakje moet het weinige wat hij heeft gegeten opvangen. Normaal is hij al bleek, maar nu dus nog meer. In de aankomsthal blijft hij nog een tijdje misselijk. Gelukkig komen onze koffers aanrollen over de band. Dat kunnen 2 anderen uit de groep niet zeggen: zij missen 2 koffers. Bij het vliegveld worden we opgewacht door Chris, onze SuidAfrikaanse chauffeur in een prachtige touringcar met airco!! Heerlijk. Onze 1e excursie gaat niet door. Het voortrekkersmonument bij Pretoria is ineens gesloten voor publiek. Regeringsfunctionarissen hebben bedacht dat zij voor kerst hier nog iets doen en niemand mag er verder meer in. Een voorbeeld van de omgekeerde apartheid, waar op dit moment steeds vaker sprake van is… We rijden dus maar door naar ons hotel en dat vinden we eigenlijk helemaal niet erg. Bij het Hotel 224 in Pretoria laten we onze koffers. Na een heerlijk gewone lunch omelet op een pleintje midden in Pretoria onder een zonnetje en 25 graden volgt een heeeeeeerlijke douche. Daarna heeft reisleider Theo ons veel nuttige zaken verteld over fooien, gebruiken, en de planning van onze reis. Klink allemaal geweldig! Het buffet in het hotel daarna is uitstekend. Gezellig met z’n allen op deze bijzondere kerstavond!!! En we zijn trots op hoe Gerard en Sietske zich deze moeilijke dagen hebben gedragen!

• 29 December 2007 - 18:30

Pake En Beppe:

Wat weer een prachtig verhaal van de 3de dag!!Wat goed van jou,Gerard,dat jij die krokodil zag!Wat zien jullie veel wilde beesten.Leuk,dat Sietske zo goed met de reisleider op kan schieten.Ze is vast ook verweg de jongste?Liefs van pake en Beppe.

Familie

In de kerstvakantie gaan wij, Bert, Gerrie, Gerard en Sietske, naar Zuid-Afrika. We hadden dit jaar te vieren dat we 12 1/2 jaar getrouwd waren in maart én dat Bert op 31 december 50 jaar wordt! Op oudejaarsdag is normaal ons huis gezellig druk, maar nu dus niet. Denise, Wim, Daphne en Chloe passen op het huis en de paarden. Wij hebben veel zin in onze reis en zullen de 31e ' ergens ' in warm Zuid-Afrika zijn!